معرفی انواع قیچی آرایشگری

انواع قیچی آرایشگری
آنچه اینجا می خوانید:

اصلاح مو در دوره آموزش گریم مردانه یکی از مهمترین سرفصل های دوره گریم است. به منظور اصلاح موی سر به بهترین کیفیت ممکن، استفاده از انواع قیچی آرایشگری باکیفیت اهمیت زیادی دارد. قیچی آرایشگری یکی از مهمترین ابزار هر آرایشگر است. اغلب انواع قیچی آرایشگری طوری طراحی شده اند که متناسب با هر آرایشگری بوده و آنها حین کار با قیچی خسته نمی شود و دچار آسیب نخواهند شد. تیغه های قیچی مهمترین جز آن به شمار می روند و می بایست از لحاظ تیزی، اندازه و … طوری طراحی شده باشند که براحتی عملیات کوتاهی مو را انجام دهند، طوری که نه آرایشگر و نه مشتری هیچکدام آسیب نبینند. در دوره آموزش آرایشگری مردانه انواع قیچی و نحوه کار با آن ها آموزش داده می شود. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص انواع قیچی آرایشگری تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اشکال قیچی

می توان تمامی قیچی های آرایشگری را از لحاظ شکل به سه دسته تقسیم کرد. اشکال قیچی آرایشگری عبارتند از:

  • قیچی کلاسیک: از انواع قیچی آرایشگری متداول قیچی کلاسیک است. تیغه های بالا و پایین و جا انگشتی ها در این قیچی همانند و تراز هستند.
  • قیچی آفست: در این قیچی یکی از جا انگشتی ها زاویه دار و جا انگشتی دیگر کوتاه تر بوده و مخصوص قرارگیری انگشت شست است.
  • قیچی کرین: جا انگشتی پایینی این قیچی زاویه دار بوده و تیغه بالایی این قیچی نیز کاملاً مستقیم است. 

انواع قیچی آرایشگری

می توان انواع قیچی آرایشگری را از لحاظ کاربرد به انواع مختلفی تقسیم کرد. در دوره آموزش خصوصی ارایشگری مردانه در سایت حامد جوان تمامی این قیچی ها، مورد استفاده و نحوه کار با آن ها آموزش داده می شود. از انواع قیچی آرایشگری بر حسب کاربرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

انواع قیچی آرایشگری
انواع قیچی آرایشگری

قیچی کات یا کوتاهی مو

قیچی کات یا کوتاهی مو را می توان در سه نوع نوک تیز، تیغه کوتاه و تیغه بلند تقسیم بندی کرد. قیچی کات نوک تیز برای ظریف کاری و خط انداختن استفاده می شود. قیچی کوتاهی مو تیغه کوتاه جهت کوتاهی حرکات سایشی، پرتابی، سوزنی و … مورد استفاده قرار می گیرد و در نهایت قیچی کات تیغه بلند جهت کوتاهی های بیشتر و صفر درجه مورد استفاده قرار می گیرند.

قیچی اسکلاپ

قیچی های اسکلاپ یا اصطلاحاً پیتاژ جهت کوتاهی موهای ضخیم مورد استفاده است. می توان قیچی های پیتاژ را به دو نوع کلی تقسیم کرد. قیچی 25 درصد که کاربرد بیشتری دارد و قیچی 50 و 75 درصد که کاربرد کمتری دارند و با استفاده از آن ها تنها می توان نوک موها را با آن ها کوتاه کرد. اغلب قیچی های پیتاژ 7 تا 14 دندانه دارند.

قیچی اره ای

قیچی های اره ای به صورت یک طرفه یا دو طرفه مورد استفاده قرار می گیرند. از دو طرف اره ای جهت کوتاهی مو استفاده می شود. اگر نیاز باشد تا حجم زیادی از موها کوتاه شوند از این نوع قیچی استفاده می کنند اما قیچی اره ای دو طرفه تا حدود نیمی از موها را با آن کوتاه می کنند. 

انواع قیچی آرایشگری از لحاظ برند

می توان انواع قیچی آرایشگری را بر حسب مدل و برند هرکدام از آن ها تقسیم بندی کرد. برخی از این انواع برند عبارتند از:

  • قیچی KYG: یکی از بهترین قیچی های ژاپنی موجود در بازار که کوتاهی با استفاده از این قیچی سریعتر صورت می پذیرد.
  • قیچی SMTHCHU: لبه های این قیچی تیز و ضد آب است و کار با این قیچی بسیار راحت و آسان است.
  • قیچی UTOPIA: عمر مفید این قیچی در مقایسه با دیگر انواع ژاپنی آن بیشتر است . تیغه های این قیچی بسیار تیز بوده و جهت کوتاهی سریع مو مورد استفاده قرار می گیرند.
  • قیچی ELFINA: از این قیچی جهت پیتاژ مو استفاده کرده و جهت حالت دهی به موها از این قیچی استفاده می شود.

در آموزش خصوصی آرایشگری مردانه بهترین برندهای قیچی آرایشگری به آرایشگران معرفی می گردد و آنها می توانند با تأمین بهترین انواع قیچی آرایشگری معرفی شده عملکرد خود در اصلاح موی سر را بهبود بخشند.

انواع قیچی آرایشگری
انواع قیچی آرایشگری

نکات لازم در خرید انواع قیچی آرایشگری

به منظور خرید انواع قیچی آرایشگری توجه به نکات زیر اهمیت دارد:

  • جنس قیچی: اغلب تیغه قیچی ها از فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل ساخته می شود. این جنس از تیغه سبب می گردد تا قیچی طول عمر بالاتری داشته باشد.
  • طول تیغه قیچی: هرچه تیغه قیچی بلندتر باشد با یک حرکت میتوان حجم بالایی از موها را کوتاه کرده و سرعت کار با قیچی تیغه بلند بیشتر است.
  • دسته های قیچی: دسته های قیچی یکی از اجزایی است که راحتی کار با قیچی را برای آرایشگران فراهم می آورد. اگر آرایشگران با دسته قیچی راحت بوده و احساس ناراحتی نداشته باشند قادر خواهند بود تا مدت زمان زیادی با قیچی کار کنند و آسیب نبینند.

نتیجه گیری

زقیچی آرایشگری یکی از مهمترین ابزار هر آرایشگر است. همانطور که انواع رنگ مو در دوره آموزش رنگ مو آموزش داده می شود، انواع قیچی آرایشگری و نحوه استفاده از آن ها در آموزش آرایشگری حرفه ای مردانه آموزش داده می شود. در هنگام خرید انواع قیچی آرایشگری می بایست به جنس تیغه، طول تیغه و جنس دسته های قیچی توجه کرد، زیرا عدم راحتی کار با قیچی برای آرایشگر سبب کاهش عملکرد وی شده و به او آسیب خواهند رساند. می توان انواع قیچی آرایشگری را به انواع قیچی کات، اسکلاپ و قیچی اره ای تقسیم بندی کرد. همچنین می توان انواع قیچی آرایشگری را از لحاظ شکل به قیچی کلاسیک، آفست و کرین تقسیم بندی کرد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 3 =