نکات مهم انتخاب جدیدترین رنگ مو 2024برای انواع پوست و مو

آنچه اینجا می خوانید:

برای انتخاب جدیدترین رنگ مو در سال 2024 برای انواع مو لازم است که نکاتی را رعایت کنید. این نکات مرتبط با رنگ پوست، رنگ چشم، سن و ضخامت موی شماست. با دانستن این نکات می‌توانید از میان انواع برند رنگ مو، آن را که با سلیقه و شرایط شما تناسب دارد انتخاب کرده و موهای خود را خوش رنگ کنید. تا پایان با آکادمی حامد جوان، برگزارکننده دورهای آموزش آرایشگری و پیرایش مردانه همراه شوید.

تناژ رنگ پوست اولین پارامتر انتخاب رنگ مو

تناژ رنگ پوست دقیقا همان رنگ صورت شما نیست، بلکه رنگ زمینه است که به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می‌شود. شناخت تناژ رنگ پوست اولین قدم برای انتخاب رنگ مو، اکسسوری، نوع آرایش و… است. برای همین بسیار مهم است که قبل از انتخاب رنگ مو حتما تناژ پوست خود را بشناسید. پس از اینکه تناژ و زمینه رنگ پوست خود را شناختید می‎توانید رنگ مو خود را طبق قوائد زیر انتخاب کنید:

  • تناژ گرم: رنگ موی قهوه‌ای تیره، سایه بلوند طلایی و رنگ موی تیره با سایه‌های قرمز
  • تناژ سرد: رنگ‌های روشن مثل یخی، پلاتینی، بلوند و خاکستری
  • تناژ خنثی: ترجیحا رنگ‌های فانتزی، دودی و نسکافه‌ای 

توجه به رنگ چشم برای انتخاب رنگ مو نتیجه را دگرگون میکند

نکته دیگری که برای انتخاب رنگ مو باید در نظر داشته باشید، ارتباط انواع رنگ موها با رنگ چشم است. در کل می‌توان رنگ چشم‌ها را نیز مانند تناژ پوست، به سه دسته تقسیم کرد: رنگ‌های روشن مثل آبی و سبز، رنگ‌های تیره مثل مشکی و قهوه‌ای تیره و رنگ‌های نیمه روشن مثل عسلی و خاکستری. برای هر کدام از این رنگ چشم‌ها، رنگ مو خاصی پیشنهاد می‌شود که در ادامه هر کدام را توضیح می‌دهیم. شما به سادگی با شرکت در یک دوره آموزش رنگ مو مردانه تمامی این موارد را حتی به صورت دقیتر و کاملتر آموزش ببینید تا رضایت کامل مشتریان را بدست بیاورید

رنگ چشم روشن

اگر رنگ چشم شما روشن است یعنی در گروه سبز یا آبی قرار می‌گیرد، بهترین پیشنهاد برای رنگ مو انتخاب رنگ‌های گرمی مثل قرمز، قهوه‌ای یا بلوند روشن است. معمولا انواع رنگ موها با توجه به رنگ چشم تولید می‌شود. 

رنگ چشم تیره

کسانی که چشمانی تیره‌رنگ مثل مشکی یا قهوه‌ای تیره دارند بهتر است از انواع رنگ مو تیره مثل فندقی، شکلاتی، ماهاگونی یا نسکافه‌ای استفاده کنند. تناسب میان رنگ چشم مشکی و رنگ مو مثلا نسکافه‌ای باعث جذابیت بیش از اندازه چهره شما می‌شود.

رنگ چشم نیمه روشن

رنگ چشم نیمه روشن مثل قهوه‌ای و خاکستری در تناسب کامل با انواع رنگ موهاست، اما به‌صورت ویژه پیشنهاد می‌شود که از رنگ‌های گرمی مثل عسلی، طلایی، فندقی، قهوه‌ای روشن، کاراملی و… برای رنگ مو خود استفاده کنید. 

سن و وضعیت ضخامت مو برای تاثیر بیشتر بر زیبایی و نتیجه

دو فاکتور مهم دیگر که در انتخاب رنگ مو تاثیرگذار هستند و باید حتما آن را در نظر بگیرید، سن و ضخامت موهای شماست. خانم‌ها در هر سنی که باشند دوست دارند جوان‌تر از سنشان نشان دهند و برای همین انواع رنگ موها که بتواند شما را جوان‌تر نشان می‌دهد معرفی خواهیم کرد. اگر زیر 30 سال سن دارید، استفاده از رنگ موی مشکی تیره یا روشن برای جذاب‌تر شدن چهره بسیار موثر است. اگر 30 تا 50 سال سن دارید، بهترین پیشنهاد استفاده از رنگ‌های گرم مثل قهوه‌ای تیره یا فندقی است. برای خانم‌های بالای 50 سال نیز رنگ مو روشن مثل بلوند، طلایی، قهوه‌ای روشن و… پیشنهاد می‌شود.

ضخامت مو نیز فاکتور دیگری است که در انتخاب رنگ موی مناسب برای شما تاثیر زیادی دارد. جالب است بدانید که رنگ کردن دائمی مو باعث می‌شود که موهای شما به مرور ضخیم شود. بنابراین اگر قبل از انتخاب رنگ مو، ضخامت موی شما نازک است سعی کنید از رنگ‌های تیره استفاده کنید تا از نظر ظاهری موهای شما را ضخیم‌تر نشان دهد. اگر هم موهای شما بافت خوبی دارد و ضخیم است، می‌توانید با خیالی راحت از رنگ‌های روشن مثل بلوند و طلایی برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده کنید. موهای ضخیم زمینه مناسبی برای رنگ‌های روشن فراهم می‌کنند. 

انواع برند رنگ مو

حال که نکات لازم برای انتخاب رنگ مو متناسب با شرایط چهره را بررسی کردیم، بهتر است به سراغ انواع برند رنگ مو برویم و بهترین آن‌ها را بشناسیم. شما با گذراندن دوره آموزش آرایشگری مردانه تمامی برند ها و مواد را به صورت کامل خواهید آموخت اما به‌صورت خلاصه انواع برند رنگ مو که کیفیت بالایی دارند شامل:

  • برند مارال: این برند رنگ مو، یک برند ایرانی است که محصولات بسیار با کیفیتی تولید می‌کند.
  • برند دوماسی: این برند رنگ مو نیز یک برند ایرانی است که تنوع رنگ مو در آن بسیار زیاد است.
  • برند لورال: این برند رنگ مو محصول کشور ترکیه است و از مواد محافظت‌کننده نیز برخوردار است.
  • برند گارنیه: یکی از بهترین انواع برند رنگ مو برند گارنیه است که محصول کشور فرانسه است. 

برای موی کوتاه چه رنگ مویی جذابیت بیشتری دارد

کسانی که دوست دارند موهایشان را کوتاه و پسرانه کنند، همیشه این دغدغه را دارند که بهترین رنگ مو برای آن‌ها کدام است. در زیر سه پیشنهاد ویژه برای رنگ موهای کوتاه داریم که شما برای همیشه از شر این مشکل خلاص می‌کند. 

رنگ موی عسلی

رنگ مو عسلی یکی از محبوب‌ترین رنگ موها در میان خانم‌هاست که گزینه مناسبی هم برای موهای کوتاه محسوب می‌شود. اگر مدل موی کوتاه شما کلاسیک پسرانه است یا چیزی نزدیک به آن، از این رنگ مو استفاده کنید. 

رنگ موی یخی

رنگ موی یخی مردانه یکی از جذاب‌ترین انواع رنگ مو است که اگر برای موهای کوتاه استفاده شود نتایج بسیار جذابی دارد. مدل موهای کوتاه خامه‌ای و سوزنی وقتی به رنگ یخی درآیند باعث می‌شوند که چهره شما به طرزی استثنایی جذاب شود. 

رنگ مو زیتونی

موهای کوتاه سوزنی که یکی از جدیدترین انواع مدل موی کوتاه برای زنان محسوب می‌شود بهترین مدل برای رنگ مو زیتونی هستند. رنگ موی زیتونی برای موهای کوتاه بسیار مناسب است و باعث جذابیت چهره شما می‌شود. 

حرف آخر

در این مطلب سعی کردیم مهم‌ترین فاکتورها برای انتخاب رنگ مو براساس رنگ چشم، تناژ پوست، سن، و ضخامت مو را بررسی کنیم. سپس در انتها به انواع  برند رنگ مو مناسب و با کیفیت پرداختیم و چند برند ایرانی و خارجی را معرفی کردیم. در پایان امیدواریم مطالب گفته شده برای شما مفید بوده باشد و بتوانید رنگ مو مناسب خود را انتخاب کنید. برای شرکت در دوره‌های آموزش آنلاین و حضوری تکنیک‌های رنگ و لایت موهای مردانه می‌توانید با آکادمی حامد جوان تماس بگیرید.

2 دیدگاه دربارهٔ «نکات مهم انتخاب جدیدترین رنگ مو 2024برای انواع پوست و مو»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =